Skriv en mail jonas@bedrepraksis.dk eller ring på tlf. 2093 0787

Læringsspil

Her kan du læse mere om hvad læringsspil kan gøre for jeres organisation

Generér de gode ideer på en sjov og lærerig måde

Innovation er på mange måder blevet et buzzword i virksomheder i dag, men hvad er det egentlig og hvorfor giver det mening, at have på programmet?

Innovation er….. bla bla bla ganske kort… , men hvordan udvikler man så de gode ideer i praksis?

Med innovationsspillet bliver den proces gjort håndgribelig, lærerig og ikke mindst sjov. Ved hjælp af en række forskellige øvelser udfordres deltagerne til at forholde sig aktivt og refleksivt til …  og spillet fungerer således som et værdifuldt værktøj i jeres innovationsproces. 

Skriv gerne hvad RESULTATET er, hvad får man ud af at bruge spillet. Og måske også noget med, hvad man undgår…. fx stagnation i sin organisation, aldrig få de gode idéer sat i verden eller hvad man nu undgår ved brug af spillet (grøn type er motiveret af frygt).

 

Bliv skarp på, hvad I vil -
de fire grundsten i innovative processer

Gennem spillet opnår deltagerne kendskab til de fire væsentlige roller i innovationsprocesser, nemlig; Gartneren, Hofnarren, Konceptudfolderen og Vidensdetektiven. 

(Lidt om hvorfor de fire roller er vigtige, hvad de repræsenterer og hvad de bidrager med til processen. Nedenfor skal figuren af de fire typer være). 

Måske også lidt om at en dag med procesfacilitering af spillet er suuuuuper godt så man opnår kendskab og derfra kan spille spillet igen og igen og igen på egen hånd. Kontakt mig for at høre mere om mulighederne for en procesdag med innovationsdiamantspillet. 

 

Det praktiske

Måske noget ala x antal spillebrikker, x antal tid tager det, det bliver i bedre til osv…

Folkene bag

Innovationsdiamantspillet er udviklet af

Jonas Sprogøe; direktør og konsultent i Bedre Praksis. “Med spillet ønsker jeg at omsætte innovationsteori til hands-on praksis på en sjov og lærerig måde. Det er igennem mødet mellem forskellige forståelser og tilgange at det nye og innovative opstår – og ofte er vi nødt til at facilitere og skabe rum for disse møder i en travl hverdag.”

Lars Henrik Nielsen; innovationschef i Vejle Kommune. “Min ambition er at skabe udvikling og forandring i virksomheder – og een af måderne er at gå anderledes til værks. Derfor er spillet ideelt som faciliteringsværktøj, da det igangsætter nye tanker og dialoger blandt medarbejdere og ledere.”

Sune Nygaard; kompetencechef i Tyréns. “Jeg vil gerne skabe varige resultater i mine innovationsprocesser. Det kreative skal kunne omsættes til konkret handling og derfor er det vigtigt at spillet ikke blot er sjovt at spillet, men også giver værdi for virksomheden. Det praksisnære og den tætte kobling til læring, bidrager til at give værdi.”

Selve teorien bag spillet bygger på forskning af Lotte Darsø, lektor ved Århus Universitet. Lotte har været faglig konsulent på udviklingen af spillet og har bl.a. udgivet bøgerne “Innovation in the Making” (2001) og “Innovationspædagogik” (2011).

Rent grafisk er spillet designet af Visuel Optur.

Luk menu
×
×

Kurv