Innovationsdiamantspillet er udviklet af
Jonas Sprogøe; direktør og konsultent i Bedre Praksis. “Med spillet ønsker jeg at omsætte innovationsteori til hands-on praksis på en sjov og lærerig måde. Det er igennem mødet mellem forskellige forståelser og tilgange at det nye og innovative opstår – og ofte er vi nødt til at facilitere og skabe rum for disse møder i en travl hverdag.”
Lars Henrik Nielsen; innovationschef i Vejle Kommune. “Min ambition er at skabe udvikling og forandring i virksomheder – og een af måderne er at gå anderledes til værks. Derfor er spillet ideelt som faciliteringsværktøj, da det igangsætter nye tanker og dialoger blandt medarbejdere og ledere.”
Sune Nygaard; kompetencechef i Tyréns. “Jeg vil gerne skabe varige resultater i mine innovationsprocesser. Det kreative skal kunne omsættes til konkret handling og derfor er det vigtigt at spillet ikke blot er sjovt at spillet, men også giver værdi for virksomheden. Det praksisnære og den tætte kobling til læring, bidrager til at give værdi.”
Selve teorien bag spillet bygger på forskning af Lotte Darsø, lektor ved Århus Universitet. Lotte har været faglig konsulent på udviklingen af spillet og har bl.a. udgivet bøgerne “Innovation in the Making” (2001) og “Innovationspædagogik” (2011).
Rent grafisk er spillet designet af Visuel Optur.